Smart Eco – innowacyjna marka w energetyce

150x110

Grupa ENERGA wprowadza na rynek innowacyjną markę Smart Eco. Klienci biznesowi i indywidualni będą mogli skorzystać z szeregu usług umożliwiających bardziej racjonalne użytkowanie energii, co przełoży się na korzyści dla środowiska naturalnego oraz obniżenie wydatków. Wprowadzeniu nowej marki towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa.

Koncepcja marki, zawarta w haśle "3xE - Ekologia, Ekonomia, Efektywność", jest wynikiem nowoczesnego podejścia ENERGI do odbiorcy usług energetycznych. Celem wprowadzenia nowej linii produktowej jest umożliwienie konsumentom udziału w procesie racjonalnego zarządzania i wytwarzania energii - a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, dostarczycielem energii oraz współtwórcą oferty.

- Wprowadzając na rynek Smart Eco chcieliśmy nawiązać do światowego trendu, w którym odbiorca energii może nie tylko świadomie z niej korzystać, przyczyniając się do jej oszczędności i ograniczenia wysokości swoich rachunków, ale także włączyć się w proces jej wytwarzania. Z drugiej strony, wdrażając nowe, sprawniejsze i przyjazne środowisku  technologie  wytwarzania energii oraz  nowe produkty dopasowane do potrzeb klientów budujemy innowacyjność  Grupy Energa - podkreśla Ireneusz Kulka, dyrektor Centrum Marketingu i Komunikacji w ENERGA SA.

Oferta została zgrupowana w pakiety dedykowane konkretnym grupom klientów: dla odbiorców indywidualnych przygotowano pakiet Energetyczny Dom, a dla instytucjonalnych - Energetyczne Osiedle, Energetyczną Firmę oraz Energetyczny Urząd. W ramach pakietów klienci mogą skorzystać  z szerokiej gamy produktów, począwszy od Audytu SmartEco, poprzez Rozliczenia SmartEco, Technologię SmartEco (to m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne) i Energię SmartEco, a skończywszy na Reklamie SmartEco. Proponowane produkty pozwalają na tańsze korzystanie (Energia) i zarządzanie energią (Audyt, Rozliczenia), jej wytwarzanie (Technologia), a nawet wykorzystywanie w promocji (Reklama).

Informacje o wszystkich usługach linii Smart Eco dostępne są na stronie internetowej http://www.smarteco.pl.

Marka Smart Eco - trzy zielone światła dla ekologii, ekonomii i efektywności

Koncepcję stworzenia marki produktowej Smart Eco przygotował zespół marketingu Grupy ENERGA. Projekt graficzny logo wraz z identyfikacją wizualną zaprojektowała agencja Dragon Rouge.

- Celem naszej agencji było wykreowanie logo, które prezentuje filozofię „smart eco". Efektem prac jest prosty w formie znak, który komunikuje gotowość Grupy ENERGA do rozwijania usług ekologicznych. ENERGA ma dla takich inicjatyw zawsze zielone światło, a nawet - trzy zielone światła symbolizujące ekologię, ekonomię i efektywność. Te intencje oddaje logo produktów Smart Eco - mówi Paweł Górka, Dyrektor Artystycznego agencji Dragon Rouge.

Wraz z wprowadzeniem na rynek oferty produktów Smart Eco, ENERGA zaplanowała kampanię wizerunkową. Ruszyła ona z początkiem września br. i będzie trwała miesiąc. Kampania została przygotowana przez agencję Martis wraz z Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA.  Obejmuje zasięgiem zarówno media regionalne, jak i ogólnopolskie (m.in.: "Newsweek Polska", "Forbes", "Wprost", "Polityka", "Gazeta Wyborcza", "Ładny dom") oraz Internet (m.in.: wp.pl, onet.pl, rp.pl, gazeta.pl, Interia.pl i Google.pl). Uzupełnieniem działań reklamowych jest kampania outdoorowa z ponad 300 billboardami rozwieszonymi w największych polskich miastach oraz specjalnie zaaranżowane pociągi InterCity. Za zakup mediów do kampanii odpowiadał dom mediowy PanMedia Western.

- Smart Eco zostało określone mianem Inteligentnej Formy Energii - przez pisownię z wielkiej litery personalizujemy „energię" i nadajemy jej cechy ludzkie. Reklamy opowiadają o tym, w jaki sposób może nam towarzyszyć Inteligentna Forma Energii w codziennym życiu i w funkcjonowaniu firmy - Monika  Katana, Client Service Director MARTIS SA - Opowiadamy o Smart Eco w taki sposób, żeby odbiorca odniósł wrażenie, że spotyka się z nowatorskim, niesamowitym i przyjaznym rozwiązaniem, z czymś, co inspiruje i zaciekawia. Każda z reklam akcentuje inny rodzaj emocji, ale każda z nich mówi o zupełnie nowym sposobie podejścia do zarządzania energią, mówi że jest to poziom na którym energetyka zaczęła myśleć.

Grupa ENERGA dzięki  45 własnym elektrowniom wodnym i ponad 150 wiatrakom przyłączonym do jej sieci jest liderem dostaw energii ze źródeł odnawialnych (do sieci ENERGI przyłączone są odnawialne źródła o łącznej mocy 822 MW). Zielona energia to już blisko 13 proc. prądu dostarczanego klientom firmy. Natomiast udział energii z odnawialnych źródeł w produkcji własnej wynosi ponad 31 proc. Strategia  rozwoju Grupy na lata 2009-2015 przewiduje intensywny rozwój innowacyjnej energetyki rozproszonej odnawialno-gazowej, czyli elektrowni biogazowych, elektrowni opalanych biomasą, farm wiatrowych,  lokalnych elektrowni wodnych oraz niskoemisyjnych elektrowni gazowych

Innowacyjne i proekologiczne działania przynoszą Grupie ENERGA efekty w postaci wielu wyróżnień. Za działania w roku 2009 została nagrodzeni statuetką  Perły Polskiego Biznesu, nagrodą Green Excelenc za najwyższe standardy ekologiczności oraz przyznawaną przez BCC złotą statuetką Lidera Polskiego Biznesu. Marka ENERGA znajduje się także wśród European Trusted Brands 2010 jako jedna z najbardziej budzących zaufanie „eko-marek".

Grupa ENERGA (www.energa.pl) dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, co daje jej około 17-procentowy udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej. Grupa jest operatorem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej na obszarze 75 tys. km kw. i eksploatuje ponad 187 tys. km linii elektrycznych.